27 July 2009 |

Explorasi Gagau Hari Pertama dan Kedua

H
ari pertama : 25 Julai 2009 Explorasi Pendakian Gagau berjalan dengan lancar. Para Peserta dibawa ke Rumah Penginapan Tanjung Mentong. Disini para peserta di beri taklimat oleh Pegawa Penjaga Rumah Penginapan Tanjung Mentong. Sejurus selepas taklimat peserta di bawa melawat Gua Bewah. Pegawai dari Muzium Negeri Terengganu telah menyampaikan taklimat mengenai sejarah Gua Bewah dan Gua Taat. Selepas selesai disini para peserta terus dibawa ke lokasi perkhemahan di Sungai Cicir.


Di Base Camp Sungai Cicir para peserta diberikan taklimat terakhir mengenai perjalanan menuju puncak Gagau yang ketinggian 14600 meter. Beberpa keperluan juga di sediakan oleh Jawatankuasa Majlis Belia bagi melancarkan perjalanan menawan Gunung Gagau. Turut serta dalam explorasi ini ialah kakitangan TV3 iaitu Hazran Mohamad dan Mohamad Junaidi Subuh dari kelab Redah TV3. Mereka akan membuat pengambaran sepanjang pendakian dan akan dimasukkan kedalam slot Buletin Utama.

Hari Kedua : 26 Julai 2009 Tepat jam 9.00 pagi peserta dilepaskan untuk pendakian menuju Kem A dengan jarak 6 kilometer. Peserta akan berehat disini seketika dan akan meneruskan pendakian ke Kem 2 dengan jarak 10 kilometer. Disini para peserta akan bermalam.





























1 comments:

PERSATUAN BELIA ( MBFM ) FELDA BUKIT BADING said...

Semoga blog MBDHT ini akan membuka minda belia untuk terus maju..

Post a Comment